אם אמרתי 10 פעמים לילד את שם הספרה והוא עדיין מתבלבל,
למשל בין 6 ל-9, או שוכח שלשבע קוראים שבע,
האם הבעיה אצלי או אצלו או אצל שנינו? או בכלל אולי הבעיה בספרות?
אז בואו ואעשה לכם קצת סדר: ספרות הן צורה שאין לה משמעות עבור הילד,
כלומר היא מופשטת ולפעמים גם מאוד מבלבלת בכיוונים שלה.
אם הילד שאני מלמדת לא יודע בתוכו כיוונים,
אז גם אם אומר לו 100 פעם שזו 6 וזו תשע – הוא לא יזכור, אלא ילחץ ויתבלבל.
ואם יש לו קושי, אפילו קטנטן, בזיכרון,
אז שבע, שמונה ושש – כולם מתחילים באותו צליל, ברור שיתבלבל!
בעיקר אם לא אספק לו איזה סימן תומך.
ואם קשה לו השליפה, כלומר הוא יכול לדעת אבל השם לא נשלף,
הבעיה עוברת אליי: איך אני מסבירה, מלמדת ונותנת סימנים כדי לעקוף את הקושי הזה?
ואם אני חוזרת שוב ושוב על אותו הסבר –
הילד שלא תופס לא מעלה על דעתו שהבעיה לא אצלו, פשוט צריך ללמד אותו בדרך אחרת.
ואלה הם הרגעים שבהם הדימוי העצמי שלו נפגע.
שם הילד אומר לעצמו: ״אני לא חכם, לא זוכר אפילו שאמרו לי 100 פעם״.
אני לא מאמינה בלומר משהו אלף פעמים.
למה הדבר דומה? לאפליקציה ווייז שמאפשרת להגיע למטרה בהמון דרכים.
ולנו נותר לבחור את זו שלא חסומה ולאפשר לילד לנסוע בבטחה ובמהירות לעבר היעד.
לפרטים ולרכישת ספר המספרים החדש בחנות שלנו>>