40 במבחן בכיתה ב׳?!

40?? בכיתה ב׳?? בהבנת הנקרא?
זו, בערך, היתה התגובה שלי בשיחת הטלפון עם א׳.
״היא פשוט לא מרוכזת״, ענתה לי, ״זו כבר פעם שנייה שזה קורה לה״.
״תביני״, היא ממשיכה, ״היא קוראת המון ספרים בבית״.
אז מה באמת קורה ל-א׳? איך היא מבינה את הנקרא בשיעור ובבית היא קוראת ספר אחרי ספר בשקיקה, סבלנות ועניין?
יש הבדל גדול, עצום, בין לקרוא סיפור מעניין לבין לקרוא קטע שברוב המקרים משעמם,
כזה שגם אנחנו המבוגרים לא נבין מה אנחנו קוראים…
הפתרון: שפת הסמלול של ״עננים״.
כך, א׳, שלא מצליחה להתרכז בתוך הטקסט, ממרכזת עצמה לסמלול (סמלול=שרבוט, משהו שכל אחד יכול לעשות). למד הטקסט יופיעו הסמלים וכך היא לא תצטרך כל פעם לחזור אליו, יספיק לה להביט בסמלול, היא תיזכר במה שקרה ותענה את התשובה הנכונה.
למי מתאימה שפת הסמלול?
לאלה שיש להם הפרעת קשב ומוחם מתפזר וחולם.
לאלה שאין להם הפרעת קשב, הם פשוט לא רוצים לחזור לקרוא טקסט ושאלות שלעיתים קרובות משעממות אותם.ן פעם שנייה😉
אפשר לתרגל סמלול ומעבר לקריאה והבנת משפטים באמצעות המיצגון שלנו (מוצר בחנות).
באמצעות המיצגון הילד משחק לגמרי ומקבל הוראה ממש לא בסגנון ״סמן בעיגול״,
אלא בונה דמות דימיונית על פי הוראות מסויימות.
הקן המנחה הוא שצריך ללכת עם הראש הילדי, הפתוח, החוקר והמתעניין,
ולא עם משהו שמשבש את החשיבה ולא מעניין אותו.
שיעורים לא צריכים להיות משעממים!
למה עושים הפרדה בין חוויה ללמידה? טעות מרה.
בימים האחרונים הוצאנו את קורס הדגל שבחנות בחינם לכל מי שרוכש ערכת אותיות וקריאה, שטיחונים או שטיח גדול.
גם המיצגון מצטרף לחגיגה – קנו מיצגון וקבלו מיידית את הקורס (פרטי כניסה ישלחו אוטומטית במייל).
בתמונה: סרטון שמדגים איך עובדים עם המיצגון (בקורס תמצאו סרטון נוסף שמתמקד במיצגון).

אהבתם? שתפו...

שתפו בפייסבוק
שתפו בווטסאפ
הדפיסו
שתפו במייל

השאירו תגובה

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקההמשך לקנות