ילדים אוהבים אספנות.
הם אוספים מילים בקופסת פוקימון וזה נותן תחושת כמות, הרבה, ״יש לי״.
הם גם זוכרים עשרות, אפילו מאות, של דמויות פוקימון מהקלפים בלי שום בעיה,
שמות מסובכים וארוכים מאוד: בלבאזור, וינאזור, בידריל…
אותם ילדים בדיוק יכולים להתקשות בלימוד אותיות, קריאה וזיכרון של טקסטים אותם הם קוראים בביה״ס.
איך זה יכול להיות??
לפני שנים, בתקופה שעוד היו רובוטריקים, שאלתי את עצמי בדיוק את השאלה הזאת,
כשהייתי מורה ופגשתי ילדים שזוכרים את שמות הרובוטריקים בלי שום בעיה – אך מתקשים להפנים את הקריאה ולזכור את התנועות השונות.
״כנראה שמשהו בהצגת הצלילים פשוט לא מושך אותם״, עניתי לעצמי.
וברגע שהתשובה היתה, הרעיונות ליצור דמויות לתנועות השונות, שטיחונים ועוד…החלו להתאסף במוחי.
עכשיו אתם מבינים למה כשאני רואה ילדים אספנים נלהבים אני מתרגשת?😊
אז איך להתכונן לכיתה א׳?
לשחק עם פוקימונים, כדורגל, משחקים דמיוניים,
פשוט להפוך את הסימנים לסמלים, לתת היגיון, לגרום לאספנות לשכוח שלומדים.
לשחק וללמוד.
מי שמעוניין להכיר או להפוך לשחקן מלמד, מתחילים כאן>>
https://bit.ly/3HRJWuZ